A VANS cipők mára már részei lettek a magyarországi utcaképnek.
Van, hogy egy márka magyarországi elterjedése pillanatok alatt bekövetketik. Nem előzmények nélkül, természetesen. Kell hozzá aktív nemzetközi jelenlét, mely hazánkból is látszik, s kell hozzá közvetítő közeg (filmek, sorozatok). Majd amikor már nálunk is elérhető a márka, akkor jön a robbanás. A VANS cipők így jutottak el oda, hogy egy amerikai szubkultúra (gördeszkázás) egyik vezető márkájaként immár Magyarországon is komoly nevet jelent a VANS. A cég leginkább a VANS cipők miatt ismert, ám mint minden valamire való ruházati márka, a pólókon át a pulóverekig sok mindent gyárt, árusít. De a VANS cipők tették azzá a VANS-t, ami. Minden úgy kezdődött, hogy a gördeszkázás elterjedése miatt a teljesen lapos talpú cipők lettek a nyerők a deszkák megzabolázásához. A VANS pedig nem volt rest ilyen lépőket gyártani. A VANS cipők aztán később már nem csak a gördeszkázás szerelmeseinek körében terjedtek el, hanem már a városi suhancok is elkezdték hordani őket. A szubkultúra egyik ruhadarabja így lett mainstream viselet. (Ez a folyamat nem példa nélküli: gondoljunk csak Chuck Taylorra és az ő Convers All Star cipőjére, mely eredetileg kosaras cipőként kezdte pályafutását.)