A keresőoptimalizálás olyan tevékenység, mely olcsón juttathatja honlapját sokkal több látogatóhoz.
Aki újonnan gründolt céget terelget, akinek életbevágó, hogy reputációt, ismertséget alakítson ki magának, annak (bár nem áll általában ilyenkor a rendelkezésére komolyabb reklámkeret) valamiképpen meg kell ismertetnie magát a világgal. Nos, az internet korában mindezt már viszonylag olcsón is meg lehet tenni. A keresőoptimalizálás olyan lehetőséget jelent, melynek során egy kezdő vállalkozás is képes lesz arra, hogy nagyobb ismeretségre tegyen szert. Ha valaki keres valamit, annak a terepe már régóta az internet, s benne a Google. A keresőoptimalizálás során egy team bizonyos keresőszavak tekintetében előrébb segíti a megbízó oldalát a Google keresési listáján, így teremtve meg a lehetőséget arra, hogy jóval több netező találhassa meg, fedezhesse fel magának az oldalt. A keresőoptimalizálás ugyan nem minősül direkt reklámozásnak, hiszen nem arról van szó, hogy a világgá kürtöljük, hogy íme, itt ez az új oldal, ez a vállalkozás, amivel érdemes lenne megismerkedni; helyette arrafelé terelődnek azok a netezők, akik abban a témában keresgélnek, amivel a vállalkozás foglalkozik. Mindez aztán rengeteg új látogatót jelent majd az oldal mögött álló vállalkozásnak.